torstai 25. kesäkuuta 2009

Tämänpäiväiset tekosyyt

Joskus on terveellistä myöntää oma naurettavuutensa edes itselleen. Krätyakka paljastaa siitä rippusen myös blogin lukijoille. Päivä on vasta puolessa, mutta tähän mennessä olen ehtinyt keksiä jo pitkän listan tekosyitä, miksi en voi ryhtyä niihin kotitöihin, jotka nyt kiireellisimpinä odottavat hoitamista. Tässä TOP 6:

1. Enhän mä VOI mennä kasvimaata kitkemään, kun jo ulko-ovella odottaa toi verenhimoinen paarmaparvi suu ammollaan.
2. Ei näin kuumalla säällä kannata lähteä koirien kanssa lenkille. Tilttaa vielä pumppu sekä vanhimmalta koiralta että itseltä.
3. Mun ei oikeestaan kannata vielä ryhtyä viikkaamaan pestyjä vaatteita kaappiin. Kandee odottaa, että noi loputkin ensin kuivuu.
4. On ihan älytöntä imuroida nyt, kun viikonlopuksi täytyy kumminkin siivota, jos tulee kerran vieraita.
5. Näin kuumalla ei voi olla kenelläkään nälkä, joten en viitsi laittaa ruokaa. Syödään illalla sitten jotain pientä.
6. En mä tässä tietokoneella laiskottelemassa ole. Mähän puhdistan parasta aikaa vanupuikolla näitä näppäimiä!

9 kommenttia:

-stjtr- kirjoitti...

Hirmu hyvä lista! Ihan kuin minun suustani.

(Ensimmäistä lomapäivääni vietän makaamalla läppärin kanssa sisällä, verhot kiinni mutta kaikki ovet auki. Hyvä kun sain sen kahvimaidon käytyä kaupasta...)

Anonyymi kirjoitti...

Tuo vanupuikko olikin mainio idea. Ryhdyn heti huomenna putsaamaan näppäimiä, jollei ole liian kuuma keli siihenkin.

Iisi

Famu falsetissa kirjoitti...

Hyvä kohta tuo numero 6. Aioin putsata koko kirjoituspöydän vanupuikolla. Saa olla pidempään koneella, ja on niin työteliään näköinen, jos joku sattuisi tulemaan;)

Ofelia kirjoitti...

Nää on hyviä syitä! Voisin ottaa jonkun niistä siihen kun en ole nokkaani ulos pistänyt koko päivänä... Voin muuten lähettää sulle kuvia mun ihanista linnuista jos ilmoitat spostiosoitteesi!

Niina kirjoitti...

2,4,5,6 sopivat mulle oikein hyvin. Viime viikolla en viitsinyt lenkkeillä, kun oli niin kylmä. Helle on ehdottomasti parempi, vaikka verottaakin jaksamista. Yritin eilen olla netissä ulkona, mutta ei toiminut. Täytyy tänään koittaa eri kohtaa.

Celia kirjoitti...

Hyviä tekosyitä.

Paarmanpuremat tekevät kipeää. Raavin täällä paarmattomuudessa silkasta myötätunnosta. Kuumalla ei ole hyvä rasittaa itseään. Ihan oikeasti. Ei terveidenkään. Muutkin ovat hyviä. Olen jo pitkään suunnitellut oman näppikseni puhdistamista, mutta muistan sen vasta sitten, kun koneessa on jo virta. Eikä näppistä silloin voi puhdistaa. Jaa, että koneen voisi sammuttaa kesken päivän... eipä ole koskaan tullut mieleen. ;)

vilukissi kirjoitti...

Kyllä. Lista oli täys kymppi. Meinasin aamulla, notten mee suihkuunkaan ja aamupesuille, kun taas pian hikoaa...mutta menin kuitenkin. Muuten kaikki nämä rutiinit katoaa. Sitten en oo kyllä mitään tehnytkään. Liian rasittava ilma auringonottoonkin. Ja pyykit prkle oli heti kuivia, kun ne rahtas pihalle.

Elegia kirjoitti...

No mutta tuo vanupuikkovinkki olikin hyvä idea! Olen tässä näppisekn edessä istuessani usein miettinytkin, millä nuo välit saisi puhtaiksi.

Eikä tosiaan kannata viikata ennen kuin kaikki on kuivia. Ihan turha imuroidakaan, kun kuitenkin kohta likastuu (tätä käytän itse).

Aila kirjoitti...

No mutta hyvä ystävä, eiväthän nuo ole mitään verukkeita vaan JÄRKISYITÄ kaikki tyynni. Rationalisointi on fiksuutta eikä laiskuutta, sanon mä ja ihan tosissani. Viisas pääsee vähemmällä, eikö juu.

Mä olen kerran epähuomiossa alkanut siivota näppäimistöltä jotain murusia, kun kone oli käynnissä, ja tulin huomaamaan, että se ei olekaan viisasta.