lauantai 29. marraskuuta 2008

Väsy


Mun pienellä kisulla on väsy. Useimmiten se nukkuu sylissäni, mutta välillä pitää siirtyä sohvalle. Mahtaakohan se tietää, miten suuri voima sillä on kuusivarpaisissa vauvakissan tassuissaan. Niillä se nimittäin pitää tämän akan elämässä kiinni. Myös minä olen väsynyt, niin lopen uupunut, että kävisin mieluiten makuulle ja lakkaisin hengittämästä.

Viime aikoina kaikki on ollut hyvin vaikeaa, niin raskasta ja tuskaisaa, että mieluiten olisin jo luovuttanut. Sitten, vahingossa, tuli tuo pikkuinen sydämenvaltaaja, joka päättäväisemmin kuin kukaan karvatassu aiemmin tulee lähelle ja sanoo selvästi:"Sä olet minun ihminen, minua varten tässä ja nyt. Jos et muuta tarkoitusta olemassaolollesi keksikään, pysy elossa, koska minä tarvitsen sinua. Rakasta, helli ja huolehdi."..Ja minä elän..ja rakastan.. ja huolehdin.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Minun kissani Billie on minut juuri nain usein masennuksesn syovereista pelastanut.
Aleksandra