sunnuntai 23. marraskuuta 2008

Ilmanpuhdistimesta

Jep, jep. Näinhän mulle aina käy. Olen nyt käyttänyt pienehkössä tilassa uutta Ionfresher ilmanpuhdistintani yhden ainokaisen päivän ja nyt jo näyttää siltä, että minulla se ei toimi. Sen pitäisi poistaa ilmasta pienhiukkasia, kemikaaleja, hajuja ja tuottaa vain 0,02 ppm (mitä ikinä tuo mittayksikkö tarkoittaakin. Haitallisen pitoisuuden raja-arvo pitäisi olla paljon korkeampi) hengityselimille haitallista otsonia.

Ilmassa tuntuu kuitenkin selvä "uimahallin" haju ja kielellä pistävä maku. Silmiä kirvelee. Nenän ja nielun limakalvot kuivuvat ja kurkkua aristaa. Päätä särkee. Ilma tuntuu puhtaammalta, vähemmän pölyiseltä ja pahanhajuiselta - jopa kissanvessan vieressä. Sen huomaa erityisesti oltuaan hetken poissa ja palattuaan tähän tilaan. Se ei kuitenkaan paljon lohduta, jos nämä kaikki ikävät sivuvaikutukset jatkuvat.

Tiesinhän minä olevani yliherkkä lähes kaikelle. Juuri siksihän ilmanpuhdistintakin tarvitsen, mutta mitä ilmeisimmin olen yliherkkä myös minimaaliselle määrälle otsonia.... Potuttaa ankarasti. Vaikka hinta ei ollut kohtuuton, verotti se silti eläkeläisen kukkaroa tuntuvasti. ..

Tämä nyt vaan ihan vinkkinä niille, jotka mahdollisesti suunnittelevat vastaavaa hankintaa. Kyllä minäkin lueskelin tuotevertailuja netistä, mutta kaikkea ei tiedä ennenkuin kokeilee. Meikäläisellä tämä kokeilu ei nyt tuottanut toivottua tulosta.

Ei kommentteja: