perjantai 23. tammikuuta 2009

Huonekalumainosten hinnoittelusta

Akan sohva rispaantuu ja ja ruokapöydällä on joku teräväkyntinen viimeiset kymmenen vuotta tanssinut ripaskaa. Tarttis hankkia uusia kaluja ja siksi mainoksia on tullut katseltua sillä silmällä. Viimeksi tänään kolahti postilaatikkoon parikin lärpäkettä, joiden kuvissa esiteltiin ihan älyttömän halpoja sohvia ja ruokailuryhmiä.

Onneksi akka on luonnostaan epäluuloista sorttia ja elämä on opettanut sellaiseksi lisää. Pienellä painettu präntti kannattaa lukea kaikista papereista. Hyvä, että tuli luettua nytkin. Muuten olisi ajeltu puolensataa kilometriä sohvanpesälle vain nähdäksemme, ettei mainoksen hinta koskenutkaan sitä kuvissa esiteltyä kaunista sohvaa vaan kirkkaan vaaleanpunaista hökötystä.

Sama ilmiö toistui kaikkien kuvattujen ruokaryhmien kohdalla. Kuvan hinta liittyikin johonkin muuhun väriin tai malliin. Se oli vain aina sijoiteltu jonkin tyylikkään ja varmasti suositun ryhmän viereen. Onkohan tämmöinen ihan laillista? Joku kärkkäämpi saattaisi päästä pelkästä kimmastuksesta toiminnan asteelle ja valittaa kuluttajansuojalautakuntaan (tai minne nämä tämänsortin rutinat nyt kuuluu lähettää). Minä vaan marisen ja bloggaan...

Ei kommentteja: